Wednesday 14 March 2012

suratku kepada DIA...

alhamdulillah... hari ini 14 Mac 2012 genap usiaku 21 tahun... hmm semakin meningkat usiaku... tp bagaimana amalku??... sudah 21 tahun aku menjadi manusia, tapi berapa tahunkah yang aku betul2 menjadi hamba kepada ALLAH? kesyukuran yg tidak terhingga atas segala nikmatNYA yg terlalu banyak hinggakan x terkira....

Ya Allah, Engkau memberi aku kehidupan walaupun hanya seketika aku benar2 menjadi hambaMU dan di ketika2 yg lain aku lalai dalam mengingatiMU.... Ya Allah dari aku di alam roh lagi Engkau melihatku. kemudia Engkau tiupkan rohku ke dalam satu jasad. sebelumku dilahirkan ke dunia, Engkau tidurkan aku di dalam rahim seorang hambaMu yg bergelar ibu... selama 9 bulan, Engkau menjaga dan membentukku. selama 9 bulan itu juga Engkau meyalurkan makanan2 yg jasadku perlukan melalu tali pusat yg Engkau ciptakan yang menghubungkan aku dangan ibuku. Engkau menguatkan ibuku untuk terus mengandungkan ku dan Engkau menguatkannya ketika ibuku menahan kesakitan melahirkanku. tepat tanggal 14 Mac 1991, dengan izinMU Ya Allah, Engkau mengeluarkanku dalam bentuk seorang bayi yg sangat comel. Engkau jadikan setiap pancainderaku cukup sempurna. kemudian, bila doktor yg menyambut kelahiranku memukul buntutku, Engkau kurniakan ilham untukku menangis... alhamdulillah tangisanku itu menyenangkan hati2 hamba2Mu yg sedang di situ menyambut kedatanganku di duniaMu. Engkau membuatkan ibuku yg masih merasai kesakitan itu tersenyum apabila melihatku... Ya Allah sehingga kini ketika usiaku genap 21 tahun Engkau masih lagi menjagaku, merawatku, melindungiku dan Engkau tidak pernah pun membiarkanku. Engkau menyusun atur hidupku dengan cukup sempurna sehingga tiada apa lagi yg aku mampu minta dariMU. Cukuplah sekadar aku memohon kekuatan untukku terus mencintaiMU dan mengharapkan redhaMU menemaniku hingga pertemuanku denganMU yg abadi nanti... Ya Allah aku mencintaiMu sepenuh hatiku dan aku rindukan kampung halamanku yg abadi.....

No comments:

Post a Comment