Monday 26 March 2012

merenung ke dalam diri yang penuh hina ini, banyak kekurangan dan kelemahan yang kadang2 membuatkan aku kecewa dengan diriku sendiri. setiap kali aku merasakan diriku kembali kepada jahiliah lamaku, aku seakan merasakan seakan-akan bergunung-gunung  dosa menghempap diriku. aku selalu memarahi diriku dan kecewa dengan diriku dan sering kali aku berputus asa dengan diriku yang sering bertaubat tapi sering juga melakukan dosa yang sama kembali... entah mengapa aku merasakan diriku ini tiada harapan untuk berubah menjadi seorang hamba Allah yang baik. aku menangis dan terus menangis merasakan diri aku yang penuh dengan dosa-dosa ini tidak mungkin dapat mencium bau syurga apatah lagi bertemu dengan Allah, Tuhanku yang selalu ku rindui untuk bertemu denganNYA. tapi dengan keputusan asa aku ini tidak dapat mengubah apa2 pun dan hidup aku seakan tidak bernyawa walaupun aku melakukan aktiviti2 seharianku. aku seolah bangkai yang bergerak tanpa arah tujuan. hidup aku gelap. gelap gelita yang tiada sedikit cahaya pun.  


aku merasakan tindakanku ini sangat salah. keputus asaan aku ini membuatkan hidup aku ini seperti dalam satu kebohongan. aku masih nampak jalan yang satu ini. jalan yang penuh dengan cahaya. jalan yang selama ini aku ingin menitinya. jalan yang membawa ku kepada satu kehidupan. kehidupan yang bertuhankan Tuhan Yang Maha Penyayang. Ya Allah, ampunkan aku kerna berputus asa terhadap rahmatMU yang luas. ampuni aku kerana keputusan asa ku terhadap diriku. Sesungguhnya tiada tempat lain yang dapat aku bergantung selain dariMU. RahmatMU yang luas memberi aku suatu sinar untuk meneruskan perjuangan dan perjalanan hidupku. aku tahu perjalanan yang aku tempuh ini akan datang banyak ujian dan halangan. mungkin saja aku akan terjatuh kembali ke dalam lubuk hitamku tapi aku masih mengharapkan belas kasihanMU terhadapku hambaMU yang lemah lagi hina ini Ya Allah. 


"Tiada Tuhan yang berhak di sembah melainkanMU Ya Allah, Maha suci Engkau, aku telah menzalimi diriku"
selamatkanlah aku Ya Allah daripada kezaliman yang ku akui aku sendiri yang memilihnya. sucikanlah aku Ya Allah, bersihkanlah aku Ya Allah, kuatkan aku Ya Allah... keluarkanlah aku dari penjara jahiliah ini yang selalu datang menghimpit hidupku... T_T 

No comments:

Post a Comment