Friday 27 April 2012



Ya Allah
hatiku sakit
sakit yg dtg kerna kelemahan dan kesilapanku sendiri
sakit yg aku sendiri mencarinya
sakit yg aku biarkan
sakit yg aku sendiri tidak mengerti rasanya
sakit yg membuatkan hari2ku kosong
sakit yg menyeksakanku
sakit!sakit! dan sakit!

Ya Allah
mengapa dgn diriku ini?
aku sedar akan kesakitannya
tp mengapa aku masih membiarkannya
mengapa masih lagi aku bergelumang dgn virusnya
mengapa aku sering kali kalah
Ya Rabb
bantuku 
bantuku untuk teruskan mujahadahku
ku tidak ingin terus lemas dalam lautan virus yg menyakitkan ini
aku tidak ingin jauh dariMU
aku tidak ingin lawan akan fitrahku sebagai hambaMU
aku tidak ingin ingkar akan setiap perintahMU

Ya Allah
sudah berapa banyak nikmat yg Engkau berikan
sudah berapa banyak keingkaran yg ku lakukan
tapi kasihMU sering dtg menyapaku 
tapi peringatanMU sering membisik ke telinga hatiku
Ya Rabb
Engkaulah Tuhan yg memberi rahmat yg meluas kepada makhlukMU
masih adakah ruang untukku terus bersujud kembali kepadaMU
masih adakah ruang untukku untuk mengejar cinta dan redhaMU
Ya Rabb
kuatkanlah aku
tunjukkanlah aku penawarnya 
kurniakanlah aku kekuatan untuk menelan kepahitannya
agar pada akhirnya
Engkau tersenyum menerima kepulanganku nanti...
Ya  Allah
penuhkanlah hatiku dgn cintaMU.... 

No comments:

Post a Comment